שונות

כך תגלו האם יש מצלמות נסתרות בדירה ששכרתם

לא מעט מארחים בשירות דירות הנופש מצלמים את סביבת החדר – וכמה מהם אף את השירותים וחדר המיטות; כך תוכלו לגלות האם החדר שלכם מצולם ומנוטר, ואף לחסום את המצלמות באמצעים פשוטים

חברות המציעות שירותי השכרת דירות כמו Airbnb שינו ללא ספק את תעשיית התיירות והנסיעות. הודות לשירותים הללו, נוסעים יכולים ללמוד להכיר את המקומות אליהם הם מגיעים ולהרגיש כמעט כמו מקומיים. ואולם, לאחרונה התפרסמו כמה תקריות שבהן התברר כי המארחים החביאו מצלמות בתוך הבתים המושכרים. רק השבוע נודע כי משפחה מאירלנד הופתעה לגלות לא פחות משמונה מצלמות נסתרות בבית ששכרו ביוון, כולל בחדרי האמבטיה.

ב-Airbnb מיהרו להשעות את חשבונו של המארח וזיכו את המשפחה. "הבטיחות של הקהילה שלנו – המקוונת והלא מקוונת – היא בראש סדר העדיפויות שלנו, ולכן אנחנו מתייחסים ברצינות רבה לדיווחים על הפרות פרטיות ומשתמשים בטכנולוגיות מורכבות כדי לעזור למנוע מגורמים רעים להשתמש בפלטפורמה שלנו", מסר דובר החברה. אך בכל זאת, תקריות מסוג זה גורמות לאנשים להתרחק מאתרי שיתוף הבתים.

באתר הנסיעות travelandleisure חשפו שלוש שיטות שיעזרו לכם לגלות האם מוחבאות מצלמות בבית החופשה השכור או בחדר המלון שהזמנתם.

1. סנוורו את העדשה עם פנס

לפי הדיווחים, השימוש בפנס שבטלפון הסלולרי הוא כנראה השיטה הפשוטה ביותר לגלות מצלמה נסתרת. כל שצריך לעשות הוא לכוון את הפנס על כל מה שנראה חריג, כולל שעונים וגלאי עשן. "בהנחה שלמצלמה יש עדשה מסוג כלשהו, שימוש במכשיר שיש לו מקור אור בהיר יאפשר לסרוק לחיפוש השתקפות מהעדשה", הסביר פרופסור אלן וודוורד מהמרכז לבטיחות סייבר באוניברסיטת סורי בבריטניה.

2. עירכו בדיקה פיזית

השיטה הזו היא ככל הנראה הקלה והזולה ביותר. מייק או'רורוק, מייסד ומנכ"ל חברת ייעוץ האבטחה מוושינגטון Advanced Operational Concepts, מציע לאורחים לחפש חורים קטנים ברחבי החדר, כולל בקירות או בחפצים הפזורים, כמו גם כבלים רנדומליים שלא נראים שייכים, או אורות מהבהבים. "מנורות, גלאי עשן, מכשירי רדיו, קנקני קפה ושקעים חשמליים שימשו כולם להסתרת מצלמות", הסביר. "ראיתי מצלמות בפתחי האוורור של המזגנים. קל יותר להגיד איפה לא מצאתי מצלמות חבויות".

3. הורידו אפליקציה לסריקת ציוד הקלטות

אם אתם חשים פרנואידים במיוחד, תוכלו לקחת את הבדיקה צעד אחד קדימה על ידי הורדת אפליקציה שסורקת תדרים של ציוד הקלטות. "אם תגלו תדרי רדיו, תרכשו גם גלאי מכשירי ציתות סטנדרטי ותסרקו איתו את החדר כדי למצוא את המקורות הנסתרים של משדר הרדיו", ציין פרופ' וודוורד. "ישנם כמה מכשירים בשוק שמשלבים בין גילוי אופטי וגילוי של תדרי רדיו".

קחו בחשבון שלפי ההנחיות הנוכחיות של Airbnb, מותר למארחים להציב מצלמות באזורים משותפים, כמו הסלון, בחצר או במטבח. החוקים מחייבים את המארחים לחשוף בפני האורחים את השימוש במצלמות, והאורחים נדרשים להסכים לכך לפני ההזמנה. בכל מקרה, המצלמות אינן מותרות באזורים המוגדרים ככאלה הדורשים "פרטיות סבירה" כמו חדרי שינה או שירותים.

אם בכל זאת אתם מוצאים מצלמה בדירה השכורה, פנו מיד לשירות לקוחות של הסוכנות ממנה שכרתם את המקום. אם אתם מוצאים מצלמה בחדר המלון, בקשו לעבור חגר וצרו קשר מיידי עם הנהלת המלון.

מקור הכתבה: כלכליסט

קראו עוד

One Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button